
Suzuki metodu
Japon keman sanatçısı ve pedagog Dr. Shinichi Suzuki (1898-1998)tarafından ortaya çıkarılmıştır. Suzuki, çocukların okumayı öğrenmeden anadillerini konuşabildikleri gibi, nota okumayı öğrenmeden önce de müzik yapabilme yetisine sahip olduklarını savunur. Suzuki müzik metodları, alfabe ve müzik yazısı ilişkisinde, bu iki sistemden herhangi birini öğrenmemiş erken yaştaki çocukların müziği öğrenebileceklerini ileri sürer. Suzuki, müziğe erken yaşlarda başlayanlar için, nota okumayı ve öğretimini ertelemektedir. Sistemin felsefesi ve hedefi; yetenek eğitimidir. Her çocuğun belli düzeyde yetenekli olduğunu ve bu yeteneğin eğitilebileceğini savunan Dr. Suzuki Shinichi’ye göre, müzik eğitimine erken yaşta başlayan çocuklar, elde ettikleri başarılarından dolayı, ileriki yaşlarında diğer aktiviteler için, müzik sanatından vazgeçmemektedirler.
Suzuki Metodu, yetişkinlerin de çalışmalara katılımlarını serbest kılar ve böylelikle, çocuklar anne-babalarıyla keman çalışmanın keyfine varırken, veliler çalışmada etkin olabilmekte; keman çalışmalarını kendileri de deneyimleyebilmektedirler.
Keman öğretiminde çoğunlukta olmak üzere, dünya çapında büyük ilgi gören Suzuki metodu ile müzik eğitimi, sanat merkezimiz bünyesinde de keman anadalında uygulanmaktadır.
Program eğitimcisi: Gönenç Hongur.
